Amerykańska firma Lime działa od 18 miesięcy, w Polsce jest obecna od października. Informacja przesłana dziś przez jej polskie biuro prasowe zawiera statystyki na koniec roku. Wynika z nich, że Lime udostępnia hulajnogi (a także rowery i samochody elektryczne) już na ponad 100 rynkach. W sumie ludzie na świecie wykonali nimi ponad 26 mln przejazdów, pokonując łącznie 45 mln km.

W Polsce Lime oferuje ponad 3 tys. elektrycznych hulajnóg – w Warszawie, Wrocławiu i Poznaniu. W ciągu ostatnich dwóch miesięcy skorzystało z nich już ponad 65 tys. osób.

Raport i informacja prasowa zawierają także dane dotyczące postaw użytkowników hulajnóg Lime, ciekawe w kontekście problematyki mobilności miejskiej – wraz z wnioskami. Firma podaje m.in. że:

  • 30 proc. użytkowników deklaruje, iż ostatni przejazd Lime zastąpił im podróż samochodem. Wniosek: usługa przyczynia się do realnego zmniejszenia zagęszczenia ruchu samochodowego w miastach;
  • 40 proc. ankietowanych wskazało, że ich ostatni przejazd z Lime był w drodze do pracy lub szkoły. Wniosek: e-hulajnoga dla wielu osób aplikacja stanowi ułatwienie codziennej rutyny miejskiej mobilności;
  • 20 proc. badanych stwierdziło, że rozpoczęli lub zakończyli swój ostatni przejazd z Lime przesiadając się z/do transportu publicznego. Wniosek: e-hulajnoga uzupełnia istniejący system transportu miejskiego, umożliwiając pokonanie ostatniego odcinka podróży;
  • 32 lata – to średni wiek użytkownika Lime na świecie. Co czwarty ma jednak więcej niż 37 lat, co świadczyłoby, że z e-hulajnóg chętnie korzystają także osoby w wieku średnim i starsze.

Materiały udostępnione przez Lime nie zawierają jednak żadnych informacji o pochodzeniu tych danych, brak także opisu sondażu (sondaży?), na który firma się powołuje. Nie wiadomo więc, jaka była to próba, na jakich rynkach prowadzono badanie etc – w tym także czy dane w jakikolwiek sposób uwzględniają źródła z polskiego rynku.

Zapytaliśmy o to firmę. „Dane zostały zebrane w ramach ankiety wysyłanej do użytkowników Lime w trzecim kwartale 2018 roku. Uzyskano 11 tys. odpowiedzi z 20 rynków na całym świecie” – odpowiedziało nam biuro prasowe operatora.

 


Czytaj też:

Kariera juicera. Ile jest warta nowa fucha w mieście